Telefon to podstawowe narzędzie pracy, jeśli chodzi o jednoosobową działalność gospodarczą. To za jego pośrednictwem kontaktujemy się z klientami i załatwiamy wiele innych spraw służbowych, w tym także tych urzędowych. Dobór odpowiedniego telefonu może być kluczowy, jeśli chodzi o wygodę prowadzenia bieżących spraw.
Dobry telefon biznesowy musi posiadać odpowiednią konfigurację. Tylko wtedy spełni swoją funkcję uniwersalnego narzędzia pracy. Rozwój technologii sprawia, że z każdym miesiącem trzeba liczyć się za zmianami trendów w tym zakresie.
Najważniejsze cechu telefonu biznesowego
Dobry telefon biznesowy powinien cechować się wysokimi parametrami pracy. Mowa jest tutaj nie tylko o wydajnym procesorze i dużej pojemności pamięci RAM (6-8 GB to obecnie rozsądne minimum). Istotną cechą smartfona idealnego do jednoosobowej działalności gospodarczej jest ponadto pojemna bateria (co najmniej 5000 mAh), która nie wyczerpie się nawet przy intensywnym użytkowaniu w trakcie podróży i będzie możliwe jej szybkie naładowanie (czyli w ciągu 10 minut), lecz również:
- duży i czytelny ekran ułatwiający przeglądanie zdjęć i różnego rodzaju projektów lub dokumentów,
- dodatkowe atrybuty (jak np. rysik),
- wysokiej klasy aparat fotograficzny.
Jak wybrać telefon, który sprawdzi się pod względem technicznym w firmie? Wystarczy dokładnie przeanalizować opinie użytkowników na jego temat, biorąc szczególnie pod uwagę te od przedsiębiorców.
Wygląd telefonu biznesowego do JDG – czy ma znaczenie?
Oprócz aspektów technicznych odpowiedni telefon do JDG powinien także wyróżniać się pod kątem estetyki wykończenia. Krzykliwy i kolorowy design nie jest w tym przypadku czymś, co jest pożądane. Biznesowe telefony powinny w związku z tym wyróżniać się stonowanym ubarwieniem. Optymalnym rozwiązaniem jest czarny lub niebieski kolor, bez różnego rodzaju dodatków.
Czy telefon komórkowy i koszty jego użytkowania można wrzucić w koszty?
Tym, nad czym zastanawia się wielu przedsiębiorców, jest fakt, czy telefon komórkowy, jak i związane z nim zakupy i usługi (np. części zamienne, etui, usługi telekomunikacyjne), można wrzucić w koszty uzyskania przychodu firmy, a więc rozliczyć je w podatku dochodowym. Nie jest to rzecz łatwa i wielu przedsiębiorców zastanawia się nad faktem, czy i w jaki sposób to zrobić. Do rozpatrzenia są dwie opcje. Pierwsza z nich to telefon na abonament, a druga – na kartę prepaid. Przy jednoosobowej działalności gospodarczej trzeba na to szczególnie uważać. Trudno bowiem uznać, że gdy podatnik posiada tylko jeden telefon, który jednocześnie wykorzystuje w działalności gospodarczej, może w całości zakup takiego sprzętu, elementów dodatkowych, jak i związanych z nim usług zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Większe szanse na to, że fiskus nie będzie robić w tej sytuacji problemów, ma taki podatnik, który jednocześnie korzysta z dwóch telefonów, z czego jeden jest wykorzystywany wyłącznie do rozmów firmowych, czyli mamy do czynienia z dwoma abonamentami – prywatnym i firmowym. Większego problemu nie będzie z kolei w przypadku telefonu na kartę prepaid. W tej sytuacji na podstawie billingów można wywnioskować, które rozmowy lub SMS-y dotyczyły spraw służbowych i przydzielić związany z nimi koszt do kosztów firmowych.
Jak nabyć dobrej jakości telefon biznesowy?
Aby nabyć telefon biznesowy odpowiedniej klasy, konieczne jest zgromadzenie kwoty rzędu co najmniej 1-2 tys. złotych. To rozsądne minimum, za które możliwy jest zakup telefonu, który nie będzie miał wielu nowinek, ale zapewni odpowiednią funkcjonalność, tak ważną w prowadzeniu biznesu, bez względu na rodzaj działalności gospodarczej. Mimo tego nie zawsze jest możliwe skorzystanie w tym przypadku ze środków obrotowych. Abonament też nie jest w każdym przypadku najlepszym rozwiązaniem, ze względu na konieczność wiązania się długookresową umową. W związku z tym warto skorzystać z kredytu. Na rynku działa wiele banków, które proponują dogodne rozwiązania względem dodatkowych kosztów, takich jak odsetki i prowizje.
Kiedy warto kupić telefon do jednoosobowej działalności gospodarczej?
Decydując się na zakup telefonu na firmę, warto poczekać na promocyjne warunki sprzedaży. Sklepy z elektroniką przygotowują specjalną ofertę w różnych okresach. Black Friday i Black Week w ostatnim tygodniu listopada czy też ostatni tydzień roku, w tzw. wietrzenie magazynów – to tylko niektóre przykłady okresów, podczas których zakup telefonu na firmę będzie opłacalny. W niektórych przykładach rabaty na fabrycznie nowy sprzęt mogą sięgać nawet kilkudziesięciu procent. To sporo, biorąc pod uwagę zaawansowane technicznie modele. W ten sposób można oszczędzić dodatkowe kilkaset złotych i przeznaczyć je na inne, ważne przy jednoosobowej działalności gospodarczej wydatki. Najlepszą bieżącą ofertę wybranego już modelu telefonu można znaleźć na powszechnie dostępnych porównywarkach cen online, czego doskonałym przykładem jest ceneo.pl. Dostępne są tam tylko dobrze sprawdzone propozycje zakupu ze sklepów, które cieszą się odpowiednią renomą wśród polskich odbiorców, w tym także firm. Nie trzeba się w takim przypadku martwić, że dotrze do nas sprzęt, który będzie wybrakowany lub uszkodzony.
Dlaczego telefon jest ważnym narzędziem pracy w jednoosobowej działalności gospodarczej?
W jednoosobowej działalności gospodarczej telefon często bywa podstawowym narzędziem pracy. Umożliwia kontaktowanie się z klientami oraz załatwianie spraw służbowych i urzędowych. Odpowiedni dobór telefonu poprawia więc wygodę prowadzenia codziennych działań biznesowych.
Czym powinien cechować się dobry telefon biznesowy?
Dobry telefon biznesowy powinien mieć wysokie parametry pracy, takie jak wydajny procesor i duża pojemność pamięci RAM. Ważne są również pojemna bateria i szybkie ładowanie. W służbowym telefonie sprawdzi się duży i czytelny ekran. W zależności od wykonywanych zadań przydać się mogą takie atrybuty jak rysik lub wysokiej klasy aparat fotograficzny.
Czy wygląd telefonu biznesowego ma znaczenie?
Tak, ponieważ telefon biznesowy powinien wyróżniać się estetyką odpowiednią dla danej działalności gospodarczej. Podczas kontaktów z kontrahentami stonowane kolory (czarny, niebieski) robią lepsze, poważniejsze wrażenie niż krzykliwe kolory i wzory.
Jak można rozliczyć koszty związane z telefonem w działalności gospodarczej?
Koszty zakupu telefonu, a także akcesoriów telefonicznych i usług można wrzucić w koszty uzyskania przychodu firmy. Najłatwiej jest to zrobić, gdy przedsiębiorca posiada dwa telefony – prywatny i firmowy. W innym przypadku należy wyodrębnić rozmowy i SMS-y służbowe i to je zaliczyć do kosztów firmy.
Kiedy warto kupić telefon na jednoosobową działalność gospodarczą?
Tak samo jak w przypadku zakupu prywatnego telefonu, telefon na jednoosobową działalność gospodarczą warto kupić w korzystnej cenie – a na korzystną cenę możemy często liczyć podczas takich okresów i akcji promocyjnych jak Black Friday, Black Week czy końcówka roku. Dzięki obowiązującym wtedy promocjom można zaoszczędzić nawet kilkaset złotych.
- Źródła:
https://www.ksieguje.eu/aktualnosci/rozliczenie-telefonu-na-firme/ - https://komorkomat.pl/telefon-biznesowy/
- https://poradnikpracownika.pl/-jak-dobrac-telefon-prowadzac-dzialalnosc-gospodarcza
- https://www.taxon.pl/jak-generowac-koszty-w-firmie-jednoosobowej/